Nattlig sinnesfrid

Jag sitter här, mitt i natten, i ett mörkt vardagsrum. Datorn brusar. Jag har sett en dålig film. Jag vet i vanlig ordning ingenting. Men inatt, just inatt, känner jag mig helt och hållet tillfreds med livet. Magen känner sig glad, imorgon ska jag cykla på min cykel och jag ska äta chokladbollar. På kvällen ska jag ta på mig en klänning och dansa. Ibland måste man göra det lite enkelt för sig också. Det handlar om kontraster. Ena dagen pulsar man fram i en snöstorm och den andra sjunger man i duschen. Lite av varje, ordinerar doktor Josefina, och går och lägger sig sedan. God natt.

Ps. Den här frisyren formade sig plötsligt på min skalp häromveckan. Den ska jag inte ha imorgon. Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0