Färs och frihet

Jag kan glatt konstatera att den där påsen med 1 kg torkad sojafärs som jag köpte förra veckan var mitt livs bästa investering. Jag har nu använt 1,5 dl, vilket utgör typ en promille av det ursprungliga innehållet, och det räckte till hela tre portioner delikat mat. Jag har varit exalterad över detta hela kvällen. Det känns som att jag har lurat ett ondskefullt system där man bara har råd att vara veggis om man går med på att leva uteslutande på bönor och ris. Nu har jag färs så att det räcker i minst ett år, och det kostade inte ens hundra kronor. Förstår ni vidden av detta? Det finns ingenting som jag och min sojafärs inte kan göra. INGENTING! Vi kommer att utrota världsvälten, färsen och jag. Åh, jag är så lycklig!

Vidare kan jag berätta att jag ikväll har haft en hel biosalong för mig själv för första gången. Jag trodde att det skulle kännas läskigt men det var faktiskt mest bara trevligt. Jag bredde ut mina saker över tre olika fåtöljer bara för att jag kunde, och så sprattlade jag omkring och prasslade med grejer, och tuggade högljutt på mina medhavda vindruvor. Det var frihet på hög nivå. Fast sen glömde jag min mössa där. Friheten kräver sina offer antar jag.

Nu ska jag sova och försöka förbereda mig mentalt inför ett seminarium som jag dessvärre inte har pluggat till. Jag vet inte riktigt hur det blev så. Kanske var det färsen som kom emellan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0