Helg

Det har varit helg. Igen. Jag tänkte att jag skulle skriva något, så jag skriver om det. Att det har varit helg alltså. Det kan bli tråkigt. Men det kan bli roligt också. Det beror helt på vilken riktning det hela tar. Hursomhelst. Helgen:

I fredags var jag en aning bakfull och trött. Jag pallrade mig ändå upp och gick på en debatt om pengar och grejer klockan 10.00. Beundransvärt, om jag får säga det själv. Efter debatten tårtminglade jag med en moderattant bland annat. Sedan blev jag intervjuad av tv4-nyheterna om klamydia. Jag sa att man borde försöka skrämma folk till kondomanvändande, att rädsla är det enda effektiva medlet. Sen gick jag hem och åt en vitlöksbaguette och halvsov i soffan.

Dagen gick förvånansvärt fort och jag hängde inte riktigt med. Det gjorde mig ledsen. Jag smsade Joakim och han sa att jag kunde få följa med honom till Ikea. Det blev ett lätt apatiskt, men trevligt besök. När jag kom hem drack jag en flaska fransk cider och tittade på Peter Jacksons version av King Kong. Adrien Brody var alldeles för fin vilket gjorde mig omotiverat bitter. Jag bestämde mig för att bota bitterheten med en promenad. Det var trevligt att driva runt i Uppsalanatten. Jag hängde utanför domkyrkan ett tag, ställde mig i skarven mellan det heliga, och de syndiga lustarna på Värmlands. Sen gick jag ner till ån för att sitta och melankolidingla med benen ett tag. Det gjorde susen. Jag gick hem och somnade som ett litet barn. Sjukt pretto kväll, nu när jag tänker på det. Men jag kan försäkra att baskern låg kvar hemma i byrålådan hela tiden. Om det nu gör någon skillnad.

Lördagen ägnades åt att servera mat till ett hemligt sällskap. De fick kött. Jag fick en kommunistmedalj och en rödvinsdoftande kram som tack. Det hela var mycket surrealistiskt. Det fanns svärd och konfettikanoner, och vid ett tillfälle stod en man i köket, enbart iförd kalsonger. Allt gick bra i alla fall. Dock råkade jag drämma till en äldre herre i bakhuvudet med ett stort silverfat. Som tur var reagerade han inte. Det är det som är så bra med snaps.

Idag har jag tvättat och varit trött. Och köpt dadlar. Fan. Varför har jag suttit här och tillfredsställt mina kolhydratscravings med russin när jag har dadlar? Suck...

Öhm. Jag tror att det här kan ha tagit riktningen åt det lite tråkigare hållet. Sånt händer. Nästa helg får det bli lakritsshots och fest istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0