Något att minnas

Idag är en sån där dag när jag känner mig snorig och meningslös. Som ett litet skorv i samhällskroppens armveck. Då är det viktigt att komma ihåg att det inte alltid är så, att man faktiskt har gjort en massa roligt bara man tänker efter. Här kommer således en lista över de senaste veckornas mest minnesvärda händelser:

  • Jag fick bevittna hur pappa flamberade en skål med hjortronsylt samtidigt som mamma skrek hysteriskt.
  • Jag fick ett par örhängen, en öl och en femtiolapp av en främmande tjej.
  • Jag träffade en fullkomligt galen teolog som försökte kyssa mig i domkyrkan.
  • Jag åkte cykeltaxi med en hemlös greve.
  • Jag åkte på egenanordnad buss-sightseeing med UL och höll på att gå vilse utanför Livets Ord.
  • Jag var på Stocken och dansade till Blümchen. (Ja, dansgolvet var lite för tomt. Ja, jag skrek woooo lite för högt. Och nej, jag tänker inte skämmas över detta.)
  • Jag hittade ett gatukök vid Fridhemsplan som sålde halloumirulle. God halloumirulle. Bara några hundra meter från detta gatukök hittade jag även något som hette Våffelhuset. Som jag så länge misstänkt är Fridhemsplan the place to be.

Äh, nu orkar jag inte mer. Jag ska snyta mig och äta ett russin. Lite som att klippa sig och skaffa ett jobb, fast för folk med lägre ambitionsnivå. Hej och hå!


Kommentarer
Postat av: beq

Åh. Åh. Och en massa glada åh:n och mysiga skratt. Tack! <3

2012-03-10 @ 22:29:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0